Souvislá pedagogická praxe
Souvislé pedagogické praxe umožňují studentům získat komplexní zkušenost s výukou jejich aprobačních předmětů na vybrané střední škole v rozsahu blížícímu se plnému pracovnímu úvazku středoškolského pedagoga a ověřit si tak znalosti a dovednosti získané v průběhu celého učitelského studia. Studenti si samostatně volí střední školu, na které zpravidla absolvují souvislou praxi z obou aprobačních předmětů zároveň. Za tímto účelem si studenti stáhnou a vytisknou tiskopis Žádost k vykonání praxe studenta/ky FF JU (níže), kterou si nechá potvrdit od ředitele školy, na níž chce vykonávat souvislou pedagogickou praxi. Potvrzenou žádost (tj. souhlas školy s konáním praxe) odevzdají studenti na sekretariátu příslušného ústavu FF JU nejpozději do 30. května, případně ji v elektronické podobě zašlou na email
Souvislá praxe trvá zpravidla čtyři až pět týdnů, přičemž studenti týdně navštíví 3 náslechové hodiny a 6 hodin samostatně vyučují pod vedením provázejícího učitele. Stejný rozsah praxe platí i pro druhý aprobační předmět, tj. studenti se zapojují do přímé pedagogické činnosti v rozsahu cca 18 výukových hodin týdně. S ohledem na rozsah souvislé praxe studentům doporučujeme, aby na praxi nastoupili co nejdříve v zimním semestru druhého ročníku, ideálně již v měsíci září. V případě praxe u aprobačních předmětů s nižší týdenní hodinovou dotací (dějepis, další cizí jazyk) je na základě domluvy s oborovým didaktikem možné upravit celkový počet hodin souvislé praxe, případně její délku tak, aby byl zachován minimální požadovaný rozsah účasti na přímé pedagogické činnosti. Poměr mezi náslechovými hodinami a hodinami vlastní výuky v jednotlivých týdnech si studenti domlouvají individuálně s provázejícími pedagogy, kteří se dále podílejí na reflexi výukových hodin a v závěru praxe studenty písemně hodnotí na základě hodnotícího formuláře. Studenti pak dle požadavků uvedených ve STAGu pro daný aprobační předmět plní další úkoly (např. vypracují závěrečnou písemnou reflexi, vyplní rozsáhlý sebehodnotící dotazník, nebo absolvují závěrečný pohovor s fakultním oborovým didaktikem).
Provázející učitelé si zvolí jeden z hodnotících formulářů (níže) a vyplněný a podepsaný jej po skončení praxe zašlou elektronickou formou administrativní koordinátorce praxí na