O fakultě
Ústavy
Pro uchazeče
Studium
- Administrativa studia
- Centrum podpory studentů se specifickými potřebami
- Erasmus - mobility studentů
- Formuláře
- Harmonogram AR
- Imatrikulace
- Informace k prvotní orientaci v systému
Zahraniční vztahy
ZS akademického roku 2019/2020, dotace – 2 hodiny týdně
Garant: Mgr. Jaroslav Král
Vedoucí semináře: Mgr. Jaroslav Král
Cíle předmětu:
Seminář v praktické rovině prohloubí témata didaktických přístupů k výuce dějepisu, analýzu, formy a metody zpracování a výuky dějepisného učiva.
Témata seminářů:
Doporučená literatura:
Aschenbrenner, M., Beneš, Z., Bocková, A. a kol., Výuka dějin 20. století na českých a slovenských školách, Ústí nad Labem 2006.
Beneš, Z., Moderní a soudobé dějiny - jejich výuka a edukace jimi, in: Základní problémy studia moderních a soudobých dějin, Praha 2014, s. 185-202.
Beneš, Z., Gracová, B., Průcha, J. a kol., Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu – teorie a multikulturní aspekty edukačního média, Praha 2009.
Robert Čapek, Moderní didaktika, Praha 2018.
Robert Čapek, Líný učitel - Jak učit dobře a efektivně, Praha 2018.
Čapek,V., Gracová,B., Jílek,T., Východská,H., Úvod do studia didaktiky dějepisu, Plzeň 2005.
Činátl, K., Pinkas, J., Dějiny ve filmu: film ve výuce dějin, Praha 2014.
Havlůjová, H., Najbert, J. a kol., Paměť a projektové vyučování v dějepise. Praha 2014.
Hudecová, D., Jak modernizovat výuku dějepisu. Výchovné a vzdělávací strategie v dějepisném vyučování, Úvaly 2007.
Hudecová, D., Labischová, D., Nebojme se výuky moderních dějin, Praha 2009.
Julínek,S., Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno 2004.
Julínek, S., Úvod do teorie a praxe výuky dějepisu, Brno 2006.
Kunstová, E. a kol., Metodické inspirace – samostatná práce v dějepise, ASUD 2005.
Labischová, D., Gracová, B., Příručka ke studiu didaktiky dějepisu, Ostrava 2008.
Metodické inspirace – Dějepis po škole, ASUD 1999.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze platná od 1. 9. 2013), Praha 2013.
Geoff Petty, Moderní vyučování, Praha 2013.
Růžičková, J., Didaktické inspirace, ASUD 1997.
Stradling, R., Multiperspektivita ve vyučování dějepisu:příručka pro učitele, Praha 2004.
Požadavky na splnění disciplíny: